GPS - Skupna pridobljena nadmorska višina

Za GPS sledenje uporabljam Holux M-1000C GPS logger in ko GPX datoteko uvozim v dnevnik na pespoti.si, je podatek pri skupni pridobljeni nadmorski višini drugačen, kot če isto datoteko uvozim v Google Earth ali pa primerjam s podatki iz Polar ure (ta meri višino s pomočjo barometra).

Ne motijo me napake pri merjenju, ker ne pričakujem, da bo logger do metra natančen, govorim o napakah reda 100 in več metrov, ki se očitno zgodijo zaradi različne interpretacije podatkov s strani programov za uvažanje.

Podobna odstopanja se dogajajo tudi pri dolžini sledi, kjer so le ta okrog enega kilometra na 10 km.

 

Primer z uvoženo isto GPX sledjo:

Google Earth pokaže dolžino sledi 8,38 km

pespoti.si pokažejo dolžino sledi 9,4 km

 

Google Earth pokaže skupno pridobljeno nadmorsko višino 548 m

pespoti.si pokažejo skupno pridobljeno nadmorsko višino 793 m

Polarjeva ura pokaže skupno pridobljeno nadmorsko višino 455 m

 

Povezava na pot:

http://www.pespoti.si/dnevnik_poglej_pot.php?id=879

Glede na višinski pofil v tem primeru še najbolj zaupam Polarjevi uri, bi pa rad vedel, v katerem zajcu tiči grm (al kako to že gre).

 

Mogoče bi bila ena od možnih razlag ta, da imam na loggerju nastavljen prekratek interval beleženja podatkov (lahko nastavljam po času, razdalji ali višini) in potem zabeleži vse "napake" in ko se vse skupaj sešteje, pride do takih razlik. V tem primeru najbrž Google Earth bolj povpreči podatke (poreže večja odstopanja) in se zato najbolj približa realnim vrednostim, pespoti.si pa najbrž vzame vse podatke.

Do naslednjega javljanja bom logger drugače nastavil in ugotovitve sporočim.

Vnaprej hvala za odgovor.

Na pešpoteh se v osnovi

Glas proti!
-92

Na pešpoteh se v osnovi (privzeto) za vsa računanja, povezana z višinami, uporablja trneutno veljavni digitalni model reliefa RS. Ta je trenutno najbolj natančen podatke, ki obstaja za celotno področje (velikost celice je 12.5 metrov, natančnost višine na posamezni celici pa pod decimeterska).

Tu potem pride do vseh teh razlik. Mi iz GPS sledi vzamemo zgolj redosledje točk, saj je to najbolj natančne podatek. Nato pa preračunamo višinske razlike, dolžine (tu gre za "pravo" dolžino, ki vsebuje tudi nagnjenost terena, ne pa zgolj "projecirana" dolžina, ki upošteva vse v 2D modelu.

Ostalih programov ne poznam dovolj natančno, da bi si upal karkoli trditi, ampak moja ugibanja so:

-Google Earth - nisem uspel najti podatkov o resoluciji digitalnega modela reliefa na področju Slovenije, a bi si upal trditi, da je njihova "celica" nekajkrat večja od naše. To pomeni, da je na nekem področju (celica predstavlja kvadrat) v Google Earth ves čas ista nadmorska višina, na Geopedii (oziroma slovenskem digitalnem modelu reliefa) pa se nekajkrat spremeni. Vse te spremembe vplivajo tako na pridobljeno nadmorsko višino (če je npr. bil vmes vzpon za 10 m, nato pa nazaj na osnovno višino, se pri nas to pozna +10 m, na Google Earth je pa na istem področju 0) kot tudi razdaljo (zaradi istega pojava). Na poti nekaj kilometrov se nabere več takih sprememb, ki se skupno seštevajo in prinesejo k razliki. Pri razliki v dolžini se upoštevajo še različni koordinatni sistemi. V državnem koordinatnem sistemu je npr. ta pot že brez upoštevanja naklonov dolga 9.22 km.
Druga možnost za izračun višinske razlike (in posledično dolžine) je direktna uporaba podatkov iz GPX-a (notri so podatki "ele", ki predstavljajo višino. Tu gre za GPS izmerjeno nadorsko višino, katere natančnost pa lahko izredno niha v odvisnosti od vidnih satelitov (več kot jih je, večja je natančnost).

-Polarjeva ura verjetno upošteva zgolj posamezne točke merjenja. Če npr. meri v intervalu 30 sekund, naredi (pri hitrosti 5 km/h) vsako točko na prilbiižno 42 m. Vseh dviganj in spušanj vmes sploh ne zazna. Tu bi torej pomagalo zmanjšati intervale merjenja. So pa tu meritve višine spet omejene z natančnostjo (ne vem, ali ura uporablja barometrski višinomer ali GPS višinomer, ampak oba imata določene napake).

Pri naših podatkih je v konkretnem primeru (Grmada) med najnižjo in najvišjo točko razlika 426m. Če pogledate profil terena (graf), boste opazili, da se teren tik pred ciljem spusti za nekaj 10 m, nato pa spet dvigne. Tu se torej naračuna dodatna višinska razlika in to dvakrat (še pot nazaj), tako da smo hitro nad 455m. Na profilu pa je opaznih še kar nekaj takih manjših "špičk", ki potem prinesejo celotno višinsko razliko.

Mi bi upali, da so podatki, izračunani z Geopedio, najbolj natančni, saj so osnovnai na najbolj natančnih vhodnih podatkih. Je pa res, da morda "skupna pridobljena višina" izračunana tako natančno povzroa preglavice, saj uporabnika morda ne zanima čisto vsak meterski dvig in spust...

V kolikor želite, lahko pri vnosih z vaše strani namesto Geopedia podatkov za te izračune uporabimo zgolj podatke iz GPX daoteke.

V kolikor imate voljo, bi bilo pa dobro narediti še en poskus. Naredite tako meritev na krajši razdalji - npr. 200 metrov. Potem bodo vse zgoraj opisane razliek bistveno bolj očitne, še posebej, če boste primerjali profil terena (graf). V kolikor se boste tega lotili, se priporočamo za rezultate...

Kar se Pešpoti tiče, je v

Glas proti!
-112

Kar se Pešpoti tiče, je v bistvu najbolje, če je interval merjenja najkrajši možni. Če bi npr. med dvema meritvama zaobšli eno vrtačo, bi mi mislili (ker tako kažejo točke), da ste se sputili v grapo in nato vzpeli nazaj ven.

Včasih pride dod dodatnih napak takrat, ko sateliti niso vidni in meritev ne nastane, čeprav je potekel ustrezen interval...

Najlepša hvala za izčrpen

Glas za!
129

Najlepša hvala za izčrpen odgovor, ki sem ga videl šele danes (obveščanje o novih odgovorih na forumu najbrž ne deluje - nezaželjeno pošto sem tudi pregledal in tudi tam ni bilo nobenega obvestila).

 

Včeraj sem naredil krajši vzpon na Slavnik, pred tem pa interval zajemanja podatkov na GPS loggerju nastavil na 25 m. Osveževanje satelitov GPS loggerja je nastavljeno na 1 sekundo, beleženje koordinat pa tako, da se zabeležijo vsakič, ko se moja pozicija spremeni za 25 metrov. Pridobljeni podatki so dosti bolj realni in dosti manj je "špičk".

http://www.pespoti.si/dnevnik_poglej_pot.php?id=890

Polar ura (višina merjena z barometrom v intervalih 15 s): 575 m

(vreme je bilo spremenljivo, zato ta podatek ni čisto OK)

Google earth: 620 m

Pešpoti: 668 m

 

Tako kot sem že v uvodni objavi predvideval in ste potrdili s svojim odgovorom, je problem v intervalu zajemanja podatkov in natančnosti GPS naprave (predvsem slednje).

 

Pripenjam povezave do zaslonskih posnetkov nastavitev naprave. Če se vam kaj svita, kaj bi lahko še spremenil, bi bil odgovorov zelo vesel. Še enkrat omenim, da sem imel pri sledi za Polhograjsko Grmado interval zajemanja nastavljen na 1 m, pri vzponu na Slavnik pa sem testiral zajemanje na 25 m, ki se je obneslo boljše (manj "špičk" in cikcakanja).

https://docs.google.com/open?id=0B199fKV3yEGIaWdrbVI5UzZENGs

https://docs.google.com/open?id=0B199fKV3yEGIcFYtOFdzOWJndG8

https://docs.google.com/open?id=0B199fKV3yEGIVGlMd0o3M1FoR2c

https://docs.google.com/open?id=0B199fKV3yEGIc2RqQ1luTGxSNWM

https://docs.google.com/open?id=0B199fKV3yEGIV0FWM29OMkYzeDg

Ker na natančnost naprave nimam vpliva, razen če bi kupil dražjo, se bom z rezultati za zdaj kar sprijaznil.